Зірочка
/ Батькам / Психолог радить
Психолог радить
В нашому садочку працює практичний психолог  Павлова Олена Вікторівна

IMG_7194

Ніколи не кажіть, що вам ніколи виховувати свою дитину. Це все одно, що сказати: «Мені ніколи її любити»

 

Основні завдання психологічної служби закладу

– проведення просвітницьких лекцій, семінарів, занять з педагогами, батьками, дітьми;
– консультативна допомога всім учасникам навчально-виховного процесу;
– психодіагностика;
– корекційно-розвивальна робота з дітьми, батьками, педагогами;
– допомога дітям, які мають проблеми в поведінці або які опинилися в складній життєвій ситуації;
– психологічний супровід обдарованих дітей;
– психологічний супровід новоприбулих дітей;
– визначення психологічної готовності дітей 5-річного віку до навчання у школі.

Що роблять дитячі психологи?

• Психодіагностика

Будь-який психолог володіє досить великим набором психодіагностичних засобів та методик. Їх мета – визначити об’єктивний стан людини, виділити його причини, а також оцінити рівень розвитку тих чи інших психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення і т.д.). Якщо для дорослих часто використовуються тестові методики, відомі багатьом, то в арсеналі дитячого психолога звичайно це особливі методики для дітей. Фахівець може попросити вашої дитини щось намалювати. Може пограти з ним в захоплюючу гру – насправді ж за допомогою цих процедур збере необхідні дані.

• Розвивальні заняття

За допомогою розвивальних психологічних ігор фахівець допоможе розвинути у дитини різні необхідні навички і якості. Увага, пам’ять, посидючість, логічне та образне мислення – в арсеналі дитячого психолога розвивальні ігри для самих різних віків. Найчастіше, що розвивають психологічні заняття проводяться відразу з групою дітей, і в такому випадку дитина також вчиться спілкуватися з іншими дітьми, сприймати соціальні норми.

• Корекційно-відновлювальна робота

За наявності у дитини серйозних емоційних або особистісних труднощів може знадобитися спеціально організована психотерапевтична робота. Це можуть бути заняття на зняття тривожності, страхів, на підвищення самооцінки, на зняття агресивних тенденцій. Дитяча психотерапія може знадобитися, якщо дитина пережив сильний стрес – Втрату близьких, фізичний або психічний насильство і т.п.
Методи, що застосовуються в дитячій психотерапії, різноманітні. Наприклад, для зовсім маленьких дітей дуже дієвим методом виявляється так звана пісочна терапія (спеціально організовані заняття з піском). Для дітей старшого віку дуже ефективна буває казкотерапія (Заняття з застосуванням спеціальних психотерапевтичних казок як готових, так і складаються в ході взаємодії дитини з психологом). Гра, малюнок, казка – всі знайомі і цікаві для дитини предмети і заняття стають в руках спеціаліста потужним засобом допомоги.

• Консультування батьків та сімейне консультування

У психологів є така відома аксіома «Проблеми маленьких дітей – це проблеми батьків». І це насправді так. При уважному розгляді причини всіх дитячих труднощів перебувають у сімейних проблемах і конфліктах, неадекватності стилю виховання і т.д. Тому часто виходить так, що для вирішення проблеми дитини досить батькам самим розібратися в причинах і змінити щось у своїй поведінці, в ситуації, навколишнього дитини.Психолог на консультації допоможе вам побачити себе з боку, об’єктивно оцінити свої методи виховання. Гарний психолог ніколи не буде судити або дорікати вам за що б то не було. Він просто дасть вам у руки нові, більш ефективні інструменти виховання, розповість більше про вікові особливості малюка.

Наступним напрямком роботи є просвітницький

регулярні виступи на батьківських зборах, та розміщення цікавої інформації на сайті.

Шановні батьки! Звертаємо вашу увагу!

    На базі Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда Україна» діє Національна дитяча «гаряча» лінія за номером 0 800 500 225 335 ˗ зі стаціонарного телефону або 161 111 – з мобільних (пн.- пт. з 12.00 до 20.00 та в сб. з 12.00 до 16.00) та Національна «гаряча» лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації, яка працює цілодобово за безкоштовним номером 0 800 500 335 (із стаціонарного телефону) або 386 (з мобільних, діє до 24.11.2017р.). Дзвінки на «гарячу» лінію є безкоштовними.

     Інформуємо, що Національна «гаряча лінія»  з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації з 25.11. 2017р. переходить на  загальноєвропейський номер 116 123 (безкоштовний з мобільних телефонів).

Служба у справах дітей Первомайської міської ради

вул. Грушевського, 3

м.Первомайськ, 55200

тел. (05161)4-25-96, тел\факс (05161)4-25-57

Email: pervomaysk.ssd@gmail.com

Начальник служби: Перкова Наталія Миколаївна, (05161) 4-25-96

Завідувач сектору захисту прав, свобод та законних інтересів дітей

Кравченко Лариса Львівна (05161) 4-25-57

Завідувач сектору опіки піклування та усиновлення

Волошаненко Лариса Борисівна (05161) 4-25 – 57

Первомайський міський центр соціальних служб сім’ї, дітей та молоді

вул. Грушевського, 10

м.Первомайськ, 55213

тел. (05161)5-53-77

Email: pmzsssdm@ukr.net

Кримінальна  міліція Первомайського МВ УМВС України в Миколаївській обл.

вул. Грушевського, 29

м.Первомайськ, 55213

тел. чергової частини: (05161)4-22-02, 102

№ кабінету співробітників КМДС -16

тел.робочого кабінету:  (05161) 4-27-69

ДЛЯ УНИКНЕННЯ ПОМИЛОК У ВИХОВАННІ ТА НАЛАГОДЖЕННІ ДОВІРЛИВИХ СТОСУНКІВ З МАЛЕЧЕЮ.

   Це – порадник татам і мамам, яким іноді важко зрозуміти свою дитину і вибрати потрібну тактику виховання в тій чи іншій ситуації.
Запропоновані знання і практичні поради охоплюють періоди дошкільного та молодшого шкільного дитинства, пояснюють їх особливості і стратегію правильної поведінки батьків та їхніх дітей.
Вони спрямовані на формування порозуміння і взаємин між ними.
Природа і виховання посприяли тому, що всі люди різні: немає однакових батьків, як немає й однакових дітей. Кожен із нас – неповторна особистість. Саме цим пояснюється відсутність єдиного універсального рецепту виховання дитини в сім’ї. Проте є об’єктивні дані, пов’язані із закономірностями психофізичного розвитку особистості в цілому і в кожний віковий період зокрема. Знання цих даних дозволяє не тільки забезпечити своєчасність і повноцінність її розвитку, але й створити для Цього процесу найсприятливіші умови. Ці умови мають враховувати не тільки потреби, але й можливості дитини, сприяти поліпшенню мікроклімату в сім’ї.
Пропонований матеріал написаний з урахуванням таких знань та потреб сучасної сім’ї і суспільства в гуманізації міжособистісних стосунків. Він спонукає до аналізу власного досвіду виховної діяльності і конкретних проблемних ситуацій, своєї стратегії і тактики виховання, що слугує гарним стимулом до самовдосконалення.
Кожна дитина, незалежно від віку, відчуває природну потребу у фізичній і психологічній безпеці. Створювати умови для безпечної поведінки малюка має сім’я, організовуючи сімейне виховання з позицій інтересів дитини. Але ці інтереси завжди мають зворотний зв’язок: у перспективі – це гарантована захищеність самих батьків. Але як її досягти? У чому полягає мудрість сімейного традиційного  виховання?
Як показує багатовіковий досвід, формула здорового батьківства виводиться з двох основних компонентів – із любові і вимогливості як до дитини, так і до себе. Ці компоненти є рушійною силою для цілої системи стимулів і стримувань поведінки. Зосередженість тільки на любові і недооцінювання вимогливості може викликати неповагу до батьків і їхнього авторитету. Авторитарність, командний стиль виховання створює гнітючу атмосферу в сім’ї, ображає малюка і дає йому підстави вважати, що його не люблять, що він нікому не потрібний. А це значить, що в прояві почуттів потрібно завжди прагнути до їх розумного балансу.

   Що необхідно для досягнення достатнього ступеня психологічної захищеності в сім’ї і батьків, і дітей?
Насамперед це:

  • встановлення певних меж діяльності – не жорстких, але й не безконтрольних;
  • навчання і стимулювання адекватного прояву емоцій;
  • встановлення для самих батьків певних принципів і норм поведінки, а саме:
  • прийняття малюка таким, який він є від природи, без критики й осуду;
  • повага і схвалення дитини як особистості, а не внаслідок її догоджання батькам;
  • визнання того, що потреби дитини в створенні умов для її повноцінного розвитку – законні;
  • розуміння значимості дитини для батьків і для держави;
  • виконання стосовно дитини функцій захисника її інтересів і співучасника її справ;
  • уміння втішати дитину, коли вона відчуває біль, невпевненість, переживає стрес;
  • прийняття дитини як цілісної особистості, а не судження про неї і її можливості за окремими рисами характеру й окремими вчинками;
  • постійний аналіз батькам власної виховної діяльності та її результатів;
  • розуміння того, що дитинство – це не підготовчий етап до життя, а саме життя, коли відбувається формування особистості.

   Домогтися таких стосунків у сім’ї можна, забезпечивши наступні умови:

  • виховання і розвиток ціннісного ставлення до життя, до кожної окремої особистості;
  • формування потреби розуміти інших людей, поважати їхню гідність;
  • забезпечення таких стосунків між батьками і дітьми, сутність яких полягає у взаємній турботі, наповненні життя доброчинністю;
  • накопичення досвіду гуманних взаємин і поведінки в емоційно насичених ситуаціях, які потребують співчуття, співпереживання і збереження власної гідності;
  • використання кращих традицій етнопедагогіки, народної мудрості виховання.

   Ці загальні принципи, норми й умови виховання створюють основу сімейного добробуту і забезпечують порозуміння батьків і дітей. Вони можуть бути конкретизовані в різноманітних ситуаціях, але суть має залишатися саме такою. У ній полягає головне правило сімейної педагогіки: стався до своїх дітей так, як хочеш, щоб вони ставилися до тебе. Завжди!
Чи є конкретний механізм поведінки батьків у тих чи інших виховних ситуаціях? Так, його можна виробити, виходячи із знання загальних закономірностей виховання, специфічних умов його здійснення в кожній окремій сім’ї та індивідуальних особливостей кожної дитини. Тобто, проблема розв’язання ситуації криється насамперед у її знанні, розумінні і спеціальній готовності.
Важливо запам’ятати: перш ніж чогось очікувати від дитини, потрібно переконатися, що вона вас розуміє і що вона може це виконати

15

poradi_bat13