Затверджую
директор ДНЗ № 34
__________ І.М. Цісар
РЕГЛАМЕНТ РОБОТИ
закладу дошкільної освіти
ясел – садка № 34 «Зірочка»
в умовах адаптивного карантину
І. Загальні положення
- Цей регламент (далі Регламент) визначає протиепідемічні вимоги у закладі дошкільної освіти (долі- ДНЗ № 34), виконання яких спрямоване на запобігання ускладнення епідемічної ситуації та гарантування безпечного перебування усіх учасників освітнього процесу в закладі, який функціонує в умовах напруженої епідситуації.
- Документ розроблений на підставі чинних законодавчих та нормативних актів:
- Наказу МОЗ України від 24 березня 2016 року № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»;
- Наказу МОЗ, МОН України від 17 квітня №2006 року «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах»;
- Постанови Головного державного санітарного лікаря України від 21 травня 2020 року №25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (СОVID-19)» з урахуванням практичного досвіду роботи закладів дошкільної освіти в умовах карантину.
- Директор ДНЗ № 34 є відповідальним за дотримання вимог цього Регламенту.
ІІ. Протиепідемічні вимоги до створення безпечних умов перебування дітей та працівників у закладі
- Директор закладу дошкільної освіти зобов’язаний:
Здійснити оцінку ризиків щодо спроможності закладу освіти забезпечити належне виконання заходів, спрямованих на запобігання ускладнення епідемічної ситуації внаслідок поширення коронавірусної хвороби (СОVID-19).
- розробити План протиепідемічних заходів у період адаптивного карантину по ДНЗ № 34
- організувати та забезпечити проведення усіх необхідних протиепідемічних заходів;
- розподілити обов’язки та призначити відповідальних осіб;
- Організувати роботу з персоналом:
- Забезпечити дотримання маскового режиму працівниками закладу;
- перед початком зміни проводити температурний скринінг усім працівникам закладу дошкільної освіти;
- не допускати працівників, у яких при проведенні температурного скринінгу виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань до виконання обов’язків;
- тимчасово відсторонити від роботи осіб із групи ризику, визначених відповідно до Стандартів медичної допомоги «Коронавірусна хвороба (СОVID-19)», затверджених наказом МОЗ України від 28.03.2020 №722, або за письмовою згодою працівника дозволити йому працювати;
- забезпечити наявність у працівників змінного взуття.
- Організувати прийом дітей до закладу:
- під час ранкового прийому та у вечірні години на входах на територію закладу проводити температурний скринінг усім особам, які потрапляють на територію закладу;
- допускати на територію закладу дорослих осіб за наявності респіратора або захисної маски так, щоб були покриті ніс та рот;
- не допустити потрапляння на територію закладу осіб, у яких виявлено температуру тіла понад 37,2 °С або ознаки респіраторних захворювань;
- організувати ранкове приймання та повернення дітей додому на входах до приміщення (з дотриманням усіх протиепідемічних заходів);
- здійснювати прийом дітей у заклад з обов’язковим проведенням термометрії та візуального огляду усіх дітей, а дітей, які перехворіли на СОVID-19 або інші інфекційні захворювання, – за наявності довідки від лікаря;
- організувати ранкове приймання дитини до закладу медичною сестрою та вихователем (за потреби – з помічником вихователя) групи на території закладу за межами його будівлі;
- на вході в приміщення закладу організувати місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів у недоступному для дітей місці.
- Організувати проведення поточного температурного скринінгу дітей:
- кожні 4години із занесенням показників у відповідний журнал
- при вимірюванні температури тіла контактним методом з подальшою дезінфекцію виробу, яким здійснюється термометрія, після кожного його використання згідно з інструкцією виробника дезінфекційногозасобу.
- На період карантину заборонити:
- Використання багаторазових (тканинних) рушників;
- Використання м’яких (м’яконабивних) іграшок;
- Використання килимів з довгим ворсом;
- перебування у вуличному взутті (без змінного) всередині приміщень;
- проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей більш ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів);
- проведення батьківських зборів (окрім тих, що проводяться дистанційно);
- роботу басейну.
- Терміново інформувати управління освіти про випадки інфекційних захворювань або підозру на інфекційне захворювання в закладі.
- Здійснювати контрольза дотриманням правил епідемічної безпеки в закладі, використанням працівниками засобів індивідуального захисту та дезінфікуючих засобів.
- Керівник закладу дошкільної освіти забезпечує:
- управління в закладі освіти в умовах напруженої епідситуації;
- дотримання групової ізоляції на території та у будівлі;
- формування групп відповідно до списку дітей;
- обмеження кількості дітей в групах, виходячи з можливостей забезпечення належних протиепідемічних умов та контролю над їх дотриманням, орієнтуючись на нормативну наповнюваність груп (Закон України «Про дошкільну освіту»);
- чітке визначення годин ранкового прийому з 07.00 до 08.15 та повернення дітей додому (рекомендовано з 17.00 до 19.00);
- використання усіх наявних у приміщенні закладу освіти входів та виходів з метою унеможливлення скупчення учасників освітнього процесу під час входу та виходу з приміщення;
- утримування вентиляційних каналів у приміщеннях закладу в функціонуючому стані;
- наявність у закладі достатньої кількості рідкого мила та паперових рушників;
- мінімальне (чітко регламентоване) пересування учасників освітнього процесу по закладу ;
- дистанційну форму роботи з батьками;
- неможливість проникнення на територію закладу сторонніх осіб;
- за епідемічними показаннями проведення дезінсекції та дератизації;
- відвідування закладу будь-якою особою виключно після огляду та дозволу медичного працівника закладу та з відповідним записом у спеціально заведенному Журналі відвідувачів закладу за наявності респіратора або захисної маски, так, щоб були покриті ніс та рот;
- проведення робочих нарад із працівниками закладу на свіжому повітрі дотримуючись соціальної дистанції;
- інформування щодо встановлених обмежень в закладі при вході до закладу на офіційних сторінках в мережі Інтернет, соціальних мережах;
- централізований збір використаних ЗІЗ, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та одноразовими поліетиленовими пакетами;
- Працівник закладу освіти зобов’язаний:
- регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, чхання, сякання, кашлю, витирання очей, причісування, у будь-яких інших випадках контакту в процесі роботи з предметами, які можуть забруднити (контамінувати) руки;
- утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманку, ломоту в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторнихзахворювань;
- дотримуватись Пам’ятки
- Медичний працівник закладу освіти:
- Зобов’язаний:
- налагодити тісний контакт з спеціалістами закладу охорони здоров’я;
- у разі виявлення хворого діяти відповідно до Пам’ятки
- проводити щоденний огляд дітей
- Забезпечує:
- Проведення навчання працівників правил використання засобів індивідуального захисту;
- виконання п.14, 15, 19, 21 Санітарного регламенту щодо наявності, маркування, умов зберігання та використання за призначенням санітарного та спеціального одягу, інвентарю для прибирання, мийних і дезінфекційних засобів;
- повну готовність приміщення ізолятора відповідно до вимог утримання в ньому хворого (підозрілого);
- в місцях миття рук наявність пам’яток – схем щодо дотримання правил якісного миття рук та гігієнічної обробки рук персоналу;
- ведення Журналу відвідувачів закладу освіти, у якому зазначати ПІБ особи, дату, ціль перебування, результати візуальної наявності ознак інфекційних захворювань, результати температурного скринінгу, час та місце перебування в закладі, коло контактних осіб (під особистий підпис медичного працівника закладу)
- фіксування кожного випадку погіршення стану здоров’я дітей та працівників закладу.
- Контролює:
- дотримання правил використання засобів індивідуального захисту;
- приготування дезінфікуючих розчинів у спеціально промаркованих ємностях з дотриманням Регламенту використання деззасобів;
- вихід, безпеку і якість страв (бракераж готової продукції), дотриманням технології їх приготування, санітарним станом харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку з відповідною фіксацією в журналі здоров’я працівників харчоблоку;
- умови, строки зберігання продуктів харчування та їх реалізації;
- збирання у спеціально промаркованих ємностях, які наповнюються не більше ніж на 2/3 об’єму харчових відходів, що лишаються після приготування їжі на харчоблоці, недоїдків після харчування дітей у групах, обробку ємностей наприкінці після кожного випорожнення та наприкінці дня 2% розчином кальцинованої соди;
- змінне взуття працівників закладу (закрите, піддається миттю та обробці);
- наявність довідки про стан здоров’я дитини, яка була відсутня у зв’язку з перенесеним інфекційним захворюванням, дотримання протиепідемічних заходів працівниками закладу.
- Вихователь закладу освіти забезпечує:
- процес організації харчування, що дозволяє мінімізувати кількість дітей, які харчуються одночасно або одночасно перебувають за одним столом;
- обробку рук дітей вологими серветками після контакту з взуттям (після повернення з вулиці) з подальшим миттям рук;
- належний догляд за чистотою та безпекою кімнатних рослин;
- зберігання дидактичних матеріалів та посібників у максимально закритих шафах;
- відсутність у приміщеннях, де перебувають діти, предметів, які не піддаються обробці та дезінфекції;
- за відповідних температурних умов денний сон дітей при відкритих вікнах, фрамугах, кватирках за відсутності протягів;
- контроль за індивідуальним використанням дітьми одягу та речей.
- Помічник вихователя, прибиральник службових приміщень забезпечує:
- щоденну дезінфекцію поверхонь. А саме:
- меблів, обладнання, опалювальних приладів, підвіконь, стін тощо;
- дверних ручок, поручнів з окремих ємностей;
- підлоги приміщень групових осередків 1 раз наприкінці кожного дня, а в туалетних – 2 рази на день із застосуванням дозволених до використання дезінфекційних засобів, злиття води після прибирання в унітаз із наступною дезінфекцією останнього;
- щоденне миття сидінь унітазів теплою мильною водою з очищенням від сечокислих солей;
- миття підлоги в туалетних кімнатах груп раннього віку після кожного висаджування дітей на горщики;
- в умовах напруженої епідситуації дезінфекція горщиків в туалетних кімнатах груп раннього віку щоразу після використання з подальшим миттям під проточною водою;
- провітрювання приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям, почергове провітрювання кімнат протягом дня та під час прибирання (за умови відсутності дітей в приміщенні, що провітрюється);
- виконання вимог щодо маркування, використання, зберігання санітарного та спецодягу, а в умовах напруженої епідситуації – щоденну їх заміну після використання;
- виконання вимог маркування та зберігання інвентарю для прибирання, мийних та деззасобів у недоступному для дітей місці;
- недоступність контейнерів (урн) для використаних засобів індивідуального захисту для дітей;
- доставку їжі у групу в чистому санітарному одязі, в гумових рукавичках, лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях;
- виконання вимог заміни дитячої постільної білизни згідно із затвердженим графіком заміни;
- миття посуду та інвентарю з дотриманням правил обробки;
- миття підлоги тіньових навісів;
- вологу обробку поверхонь ігрового обладнання на ігровому майданчику.
- виконання санітарних вимог щодо наявності, маркування, зберігання та використання серветок для миття.
- Працівники харчоблоку забезпечують:
- підтримку постійно діючих процедур, які базуються на основних принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР);
- дотримання вимог організації оптимального питного режиму в закладі освіти;
- при прийомі продуктів харчування та продовольчої сировини до закладу освіти мінімізують контакти з постачальниками (визначити окреме місце прийому продуктів харчування та продовольчої сировини, відповідальну особу, забезпечити заміну засобів індивідуального захисту, санітарного одягу та обробку приміщення невідкладно після прийняття продуктів харчування та продовольчої сировини);
- доставку продуктів харчування та продовольчої сировини в приміщення харчоблоку перед початком процесу їх обробки, приготування та видачі;
- приймання їжі працівниками харчоблоку закладу в спеціально відведеному приміщенні після закінчення технологічного процесу приготування страв та їх видачі з харчоблоку для харчування дітей;
- використовування окремого обладнання для сирої та готової продукції;
- миття та дезінфікування столів, ванн, інвентарю після закінчення роботи;
- прожарювання металевого інвентарю після миття в жаровій шафі;
- дотримання графіку видачі їжі з харчоблоку та мінімалізацію скупчень працівників;
- прийом продуктів, які можуть бути поставленими в заклад в індивідуальному пакетуванні, виключно індивідуально упакованими;
- щоденну заміну санітарного та спецодягу;
- обов’язкову обробку рук дезінфікуючим засобом після роботи з необробленими продуктами або зовнішньою тарою, при зміні технологічної операції, після відвідування туалету.
- Інженер з охорони праці:
- розробляє інструкції;
- забезпечує обстеження ігрових та спортивних майданчиків на виявлення несправного обладнання;
- забезпечує проведення позапланового та цільового інструктажів з безпеки життєдіяльності для працівників в умовах карантину;
- з метою запобігання скупчень працівників делегує проведення інструктажів з ОП керівникам структурних підрозділів закладу освіти шляхом самоосвіти з відміткою у відповідному Журналі (під особистий підпис працівника про проведення відповідного інструктажу);
- забезпечує контроль за дотриманням інструкцій з ОП працівниками закладу освіти.
- Двірник закладу освіти та призначені відповідальні особи 2 рази на день, у тому числі вранці за 1-2 години до приходу дітей, у разі забруднення (за умови відсутності дітей на ігрових майданчиках) зокрема і перед вечірньою прогулянкою забезпечують:
- обстеження території на наявність небезпечних для здоров’я дітей предметів;
- у разі неможливості термінової ліквідації загрози огородження небезпечних місць та вжиття заходів щодо недопущення до них дітей;.
- Батьки вихованців закладу освіти:
- проводять термометрію та оцінюють стан здоров’я дитини перед виходом із дому;
- при наявності ознак захворювання та/або підвищення температури тіла відмовляються від відвідування дитиною закладу освіти та попереджають про зміни в стані здоров’я дитини працівників закладу освіти;
- у разі необхідності залишити дитину вдома не через хворобу, інформують напередодні вихователя про відсутність дитини в закладі освіти;
- забезпечують дитині одяг та взуття на випадок дощової погоди для перебування на вулиці за будь-яких погодних умов;
- під час відведення дитини до закладу та повернення дитини із закладу додому батьки мають одягнути засоби індивідуального захисту (респіратор або захисна маска одягнуті так, щоб були покриті ніс та рот);
- під час ранкового прийому дитини до закладу обов’язково інформують вихователя про стан здоров’я дитини та членів сім’ї, з якими дитина мала контакти;
- несуть персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини;
- відводячи дитину до закладу , що працює в умовах карантину, усвідомлюють, що інфекція СОVID-19 може бути занесеною до закладу дошкільної освіти будь-якою особою (дитиною, її батьками або іншими членами родини, працівником) з безсимптомним (субклінічним) характером перебігу захворювання (не визначається температурним скринінгом та візуальним оглядом);
- дотримуються розробленої Пам’ятки
ІІІ. Протиепідемічні вимоги до організації безпечного освітнього процесу в закладі дошкільної освіти
Вихователь – методист закладу освіти
- Забезпечує:
- розробку адаптивного графіку прогулянок та занять з метою недопущення змішування груп;
- розробку рекомендацій та систем освітньої роботи з дітьми для кожної вікової групи;
- надання необхідної методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти щодо організації освітнього процесу з дітьми в умовах напруженої епідситуації, надавши перевагу формам роботи максимально на свіжому повітрі: інтегровані заняття, цільові спостереження, прогулянки з словесними дидактичними іграми, логоритмічними заняттями тощо;
- проведення форм методичної роботи з дотриманням правил соціального дистанціювання.
- Здійснює контроль:
- за використанням педагогами дидактичного матеріалу, який добре піддається обробці (ламінований, пластик тощо);
- за організацією дітей мікрогрупами не більше 2-3дітей в групі;
- за дотриманням правил безпечного перебування дітей в закладі;
- використання приміщень загального користування (музична, спортивна зала) за умови чіткого дотримання графіку роботи з обов’язковим проведенням усіх санітарно-гігієнічних заходів щодо їх прибирання та провітрювання.
- Вихователь закладу освіти
- Зобов’язаний:
- інформувати медичного працівника, батьків та адміністрацію закладу в разі підвищення температури тіла дитини понад 37,2°С або ознаки респіраторних захворювань із подальшою ізоляцією дитини, не допускаючи тривожних відчуттів у дитини та враховуючи її психологічний стан;
- всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, навчання обробці рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету, кашлю тощо) проводити в ігровій формі та за особистим прикладом.
- Забезпечує:
- проведення додаткових ігор та вправ, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів профілактики та фізичного дистанціювання;
- надання пріоритету активностям, що проводяться на відкритому повітрі;
- переформатування розміщення в кімнаті для занять таким чином, щоб забезпечити максимальне фізичне дистанціювання;
- обмеження занять та ігор, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та персоналом;
- обмеження занять та ігор, що потребують використання значної кількості додаткового інвентарю;
- дотримання оптимального часу перебування дітей на відкритому повітрі 3,5-4 години на день з достатньою руховою активністю;
- обробку іграшок дезінфекційними засобами, дозволеними до застосування в навчальних закладах в установленому законодавством порядку, полоскання під проточною водою та сушіння на відкритому повітрі або на столах, зберігання промаркованих ємностей та щіток для миття іграшок у групових осередках;
- ведення щоденного моніторингу причин відсутності дітей у закладі освіти.
ПАМ’ЯТКА
ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ДНЗ № 34 «ЗІРОЧКА»
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
- Працівник закладу освіти зобов’язаний:
- регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години та після відвідування громадських місць, використання туалету, прибирання, чхання, сякання, кашлю, витирання очей, причісування, у будь-яких інших випадках контакту в процесі роботи з предметами, які можуть забруднити (контамінувати) руки;
- утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань – кашель, лихоманку, ломоту в тілі тощо;
- самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.
ПАМЯТКА
ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ДНЗ № 34 «ЗІРОЧКА»
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
Вихователь закладу освіти забезпечує:
- процес організації харчування, що дозволяє мінімізувати кількість дітей, які харчуються одночасно або одночасно перебувають за одним столом;
- обробку рук дітей вологими серветками після контакту з взуттям (після повернення з вулиці) з подальшим миттям рук та їх витирання тільки паперовими рушниками;
- належний догляд за чистотою та безпекою кімнатних рослин;
- зберігання дидактичних матеріалів та посібників у максимально закритих шафах;
- відсутність у приміщеннях, де перебувають діти, предметів, які не піддаються обробці та дезінфекції;
- за відповідних температурних умов денний сон дітей при відкритих вікнах, фрамугах, кватирках за відсутності протягів;
- контроль за індивідуальним використанням дітьми одягу та речей.
ПАМ’ЯТКА
ДЛЯ ПОМІЧНИКІВ ВИХОВАТЕЛЯ, ПРИБИРАЛЬНИКА СЛУЖБОВИХ ПРИМІЩЕНЬ ДНЗ № 34 «ЗІРОЧКА»
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
Помічник вихователя, прибиральник службових приміщень забезпечує:
- щоденну дезінфекцію поверхонь. А саме:
- меблів, обладнання, опалювальних приладів, підвіконь, стін тощо;
- дверних ручок, поручнів з окремих ємностей;
- підлоги приміщень групових осередків 1 раз наприкінці кожного дня, а в туалетних – 2 рази на день із застосуванням дозволених до використання дезінфекційних засобів, злиття води після прибирання в унітаз із наступною дезінфекцією останнього;
- щоденне миття сидінь унітазів теплою мильною водою з очищенням від сечокислих солей;
- миття підлоги в туалетних кімнатах груп раннього віку після кожного висаджування дітей на горщики;
- в умовах напруженої епідситуації дезінфекція горщиків в туалетних кімнатах груп раннього віку щоразу після використання з подальшим миттям під проточною водою;
- провітрювання приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям, почергове провітрювання кімнат протягом дня та під час прибирання (за умови відсутності дітей в приміщенні, що провітрюється);
- виконання вимог щодо маркування, використання, зберігання санітарного та спецодягу, а в умовах напруженої епідситуації – щоденну їх заміну після використання;
- виконання вимог маркування та зберігання інвентарю для прибирання, мийних та деззасобів у недоступному для дітей місці;
- недоступність контейнерів (урн) для використаних засобів індивідуального захисту для дітей;
- доставку їжі у групу в чистому санітарному одязі, в гумових рукавичках, лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях;
- виконання вимог заміни дитячої постільної білизни згідно із затвердженим графіком заміни;
- миття посуду та інвентарю з дотриманням правил обробки;
- миття підлоги тіньових навісів;
- вологу обробку поверхонь ігрового обладнання на ігровому майданчику.
- виконання санітарних вимог щодо наявності, маркування, зберігання та використання серветок для миття.
ПАМЯТКА
ДЛЯ ІНЖЕНЕРА З ОХОРОНИ ПРАЦІ
ДНЗ № 34 «ЗІРОЧКА»
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
Інженер з охорони праці:
- розробляє інструкції;
- забезпечує обстеження ігрових та спортивних майданчиків на виявлення несправного обладнання;
- забезпечує проведення позапланового та цільового інструктажів з безпеки життєдіяльності для працівників в умовах карантину;
- з метою запобігання скупчень працівників делегує проведення інструктажів з ОП керівникам структурних підрозділів закладу освіти шляхом самоосвіти з відміткою у відповідному Журналі (під особистий підпис працівника про проведення відповідного інструктажу);
- забезпечує контроль за дотриманням інструкцій з ОП працівниками закладу освіти.
ПАМ’ЯТКА
ДЛЯ СЕСТЕР МЕДИЧНИХ СТАРШИХ
ДНЗ № 34 «ЗІРОЧКА»
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
Медичний працівник закладу освіти:
- Зобов’язаний:
- у разі виявлення хворого ізолювати його від інших учасників освітнього процесу в ізолятор та викликати швидку допомогу
- проводити щоденний огляд дітей
- Забезпечує:
- Проведення навчання працівників правил використання засобів індивідуального захисту;
- виконання п.14, 15, 19, 21 Санітарного регламенту щодо наявності, маркування, умов зберігання та використання за призначенням санітарного та спеціального одягу, інвентарю для прибирання, мийних і дезінфекційних засобів;
- повну готовність приміщення ізолятора відповідно до вимог утримання в ньому хворого (підозрілого);
- в місцях миття рук наявність пам’яток – схем щодо дотримання правил якісного миття рук та гігієнічної обробки рук персоналу;
- ведення Журналу відвідувачів закладу освіти, у якому зазначати ПІБ особи, дату, ціль перебування, результати візуальної наявності ознак інфекційних захворювань, результати температурного скринінгу, час та місце перебування в закладі, коло контактних осіб (під особистий підпис медичного працівника закладу) (додаток 4);
- фіксування кожного випадку погіршення стану здоров’я дітей та працівників закладу.
- Контролює:
- дотримання правил використання засобів індивідуального захисту;
- приготування дезінфікуючих розчинів у спеціально промаркованих ємностях з дотриманням Регламенту використання деззасобів;
- вихід, безпеку і якість страв (бракераж готової продукції), дотриманням технології їх приготування, санітарним станом харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій у працівників харчоблоку з відповідною фіксацією в журналі здоров’я працівників харчоблоку;
- умови, строки зберігання продуктів харчування та їх реалізації;
- збирання у спеціально промаркованих ємностях, які наповнюються не більше ніж на 2/3 об’єму харчових відходів, що лишаються після приготування їжі на харчоблоці, недоїдків після харчування дітей у групах, обробку ємностей наприкінці після кожного випорожнення та наприкінці дня 2% розчином кальцинованої соди;
- змінне взуття працівників закладу (закрите, піддається миттю та обробці);
- наявність довідки про стан здоров’я дитини, яка була відсутня у зв’язку з перенесеним інфекційним захворюванням (інформація про інфекційні захворювання надходить від відповідних служб та вноситься у форму (ф.058/о) «Екстренне повідомлення про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення» та у форму (ф.060/о) «Журнал обліку інфекційних захворювань»;
- дотримання протиепідемічних заходів працівниками закладу.
ПАМ’ЯТКА
ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ХАРЧОБЛОКУ ДНЗ № 34 «ЗІРОЧКА»
ПІД ЧАС АДАПТИВНОГО КАРАНТИНУ
Працівники харчоблоку забезпечують:
- підтримку постійно діючих процедур, які базуються на основних принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР);
- дотримання вимог організації оптимального питного режиму в закладі освіти;
- при прийомі продуктів харчування та продовольчої сировини до закладу освіти мінімізують контакти з постачальниками (визначити окреме місце прийому продуктів харчування та продовольчої сировини, відповідальну особу, забезпечити заміну засобів індивідуального захисту, санітарного одягу та обробку приміщення невідкладно після прийняття продуктів харчування та продовольчої сировини);
- доставку продуктів харчування та продовольчої сировини в приміщення харчоблоку перед початком процесу їх обробки, приготування та видачі;
- приймання їжі працівниками харчоблоку закладу в спеціально відведеному приміщенні після закінчення технологічного процесу приготування страв та їх видачі з харчоблоку для харчування дітей;
- використовування окремого обладнання для сирої та готової продукції;
- миття та дезінфікування столів, ванн, інвентарю після закінчення роботи;
- прожарювання металевого інвентарю після миття в жаровій шафі;
- дотримання графіку видачі їжі з харчоблоку та мінімалізацію скупчень працівників;
- прийом продуктів, які можуть бути поставленими в заклад в індивідуальному пакетуванні, виключно індивідуально упакованими;
- щоденну заміну санітарного та спецодягу;
- обов’язкову обробку рук дезінфікуючим засобом після роботи з необробленими продуктами або зовнішньою тарою, при зміні технологічної операції, після відвідування туалету.
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
дії під час адаптивного карантину
- Перед виходом із дому проведіть термометрію у дитини.
- Оцініть стан здоров’я дитини та стан здоров’я самого себе.
- Пам’ятайте, що в разі виявлення підвищеної температури та ознак респіраторних захворювань вхід на територію закладу буде заборонено.
- При гарному самопочутті Вас та Вашої дитини, температурі тіла не більше 37,2 °С зберіться до дошкільного закладу:
- одягніть захисну маску (респіратор) так, щоб були покриті ніс та рот;
- візьміть взуття і одяг дитині на випадок дощової погоди;
- візьміть довідку від лікаря у разі перенесеного інфекційного захворювання;
- Не забутьте проінформувати медичну сестру про стан здоров’я дитини.
- Пам’ятайте про те, що медичний працівник закладу повинен бути ознайомлений батьками з особливостями перебігу хронічних хвороб у дитини, щоб надати відповідну невідкладну медичну допомогу в разі необхідності.
- Пам’ятайте про власну персональну відповідальність за правдивість інформації про стан здоров’я дитини.
- У разі погіршення самопочуття дитини відмовтеся від відвідування дитиною закладу дошкільної освіти, зверніться по консультацію до лікаря, повідомте про причину відсутності вихователя.
- У разі виникнення необхідності залишити дитину дома з інших причин повідомте вихователя напередодні.
- У разі тимчасової відсутності дитини не через хворобу та бажання відновити відвідування дитиною закладу, повідомте вихователя напередодні у зв’язку з організацією харчування Вашої дитини.
- Заборонити батькам вихованців приносити іграшки та сторонні предмети у заклад дошкільної освіти.
- На території закладу освіти дотримуйтесь соціальної дистанції.
Потурбуймося кожен про себе та всі – про кожного!